Bra självförtroende?!

Igår på jobbet så satt vi och kollade på varandras leg,bankomatkort m.m

En av mina kollegor sa då till mig- Man ser på ditt leende att du har bra självförtroende..

Jag har fått den kommentaren förut..

Det är väldigt konstigt vad man kan utstråla och hur man igentligen kan känna inombords..


Jag kan ärligt säga att jag aldrig någonsin i hela mitt liv haft en bra självförtroende..Tråkigt nog..
Folk som lärt känna mig har en helt annan uppfattning om mig från början..
De flesta tror att jag är en tjej med mycket skinn på näsan och väldigt bra självkänsla/självförtroende..
Många blir ledsna när dom märker att det inte är så, haha..Faktiskt sant..
Men jag är som jag är.Med panikångest,deppighet och otroligt mycket velighet.
Tänker väldigt mycket på ALLT..Tror dom så?Gjorde jag fel?Duger jag?Tycker dom verkligen om mig?
Gjorde jag bort mig nu?Skratta dom åt mig?Viska dom om mig?m.m...Snurr snurr snurr i huvudet...JÄMT...


Sen är jag inte bara skit..Det vet jag också..
Jag vet tex att jag är en bra vän..Jag skulle kunna göra allt för dom jag älskar..
Alltid finnas där,vara ärlig,kramas,ge uppskattning,kärlek...
Det är jag bra på..Ge kärlek till min familj och mina vänner..
Jag säger flera gånger om dagen hur mycket jag älskar dem..
Är mina vänner glada är jag glad..Dom älskar mig för den jag är..Så de så ;)


Jag är väldigt komplicerad tror jag..Take it or leave it...


Men tillbaka till självkänsla..

Självklart försöker jag att jobba med att det ska bli bättre..Ibland går det bra,ibland funkar det inte alls..
Jag önskar så att jag kunde vara ganska nöjd..Någon gång bara..
Titta i spegeln och inte tycka att det är jobbigt..
Nu tänker många.Tönt,du tycker visst du e fin..
Haha jag vet de,för ja har hört det från folk..
Men jag är bara ärligt när jag säger att jag inte tycker om det jag ser...

Jag kan berätta en liten hemlis..
Jag har inte kunnat åka tunnelbana..För jag trodde alla människor i vagnen kollade på mig för att jag var så ful..Det var faktiskt verkligen ett problem,för jag kunde inte ta mig till jobbet..Taxi blir lite dyrt varje dag va ;)
Men det gick tillslut efter mycket,mycket träning..

Haha lite pinsamt va :p

Visst tänker man ibland att man ska vara tacksam att man kan gå,se,höra m.m
Självklart,men jag har så svårt att hantera mina egna känslor och tankar ibland..Ofta..


Sen tror jag att om jag gör tuttar,läppar,sätter i löshår,blir smalare..Då ,ja då blir jag lyckligare och den å den kommer tycka om mig..

Hallå vem försöker jag lura? Om dom inte tycker om mig nu kommer dom aldrig göra de å min lycka sitter ju på insidan..Hahah förstår ni..Jag har typ 2 personligheter..Men de kanske ni redan märkt ;)
Vet att jag måste må bra inombords för att bli stark m.m..MEN DE E FÖR SVÅRT!!!!


Elin tycker jag har för höga krav på mig själv och allt runt omkring..Ingenting jag gör är bra nog..Hón tror att det mesta beror på att jag aldrig haft en pappa som brytt sig om mig..Att jag alltid måste söka bekräftelse i andra.Hon tror också det är anledningen till att jag aldrig träffar någon..Ingen duger eller så duger inte jag...


Det ligger kanske något i det hon säger,men jag tror inte det bara handlar om det..
Allt som händer i ens liv sätter spår och påverkar en på olika sätt..

Jag har varit med om saker jag inte ens önskar min värsta fiende..
Det har satt djupa spår..
Och jag kan aldrig bli av med dem..
Aldrig...
Däremot kan jag välja hur mycket det ska få påverka mig ,men det är också svårt..

Jag hoppas att jag snart kan lyckas jaga bort mina hjärnspöken..

Vet ni..Jag ska skriva en lista med saker jag tycker om att göra och vill göra..
För jag ska göra dem =)
Livet är fan för kort för att inte uppskattas eller för att må skit..
Jag ska skriva och sedan ska ni få se mina små mål..



Men en sak får man heller inte glömma...


Alla är vi små och ynkliga ibland..

Man kan inte alltid vara hulken och behöver inte heller vara det..


Det är en styrka i sig att kunna visa sina svagheter..

Tänk på det när ni känner er ledsna över något eller någon..Att det är okey..

Ha en fin kväll nu =)

Massa kärlek till er...











Kommentarer
Postat av: amsibamsi

Lilla gumman...Du är världens vackraste! Men jag vet hur det känns...och självkänslan är något som nästan alla saknar, även jag!

Råden är många men lösningarna är få... Mitt nya tips hitta jag i Andreas Carlssons nya bok (du vet han fr idol juryn, musik-producent...) Att minst 10 minuter varje dag göra något som du tycker är riktigt roligt(jag har bara inte kommit på va ja ska hinna me för kul varje j-vla dag haha)! O så har vi ju Mia Törnbloms alla tusen miljoner tips o trix som faktiskt är riktigt bra ibland, om inte annat kan det få en att skratta! HAr du läst någon av hennes böcker?

Massa kramar!

2009-10-13 @ 22:15:17
URL: http://amsibamsi.blogg.se/
Postat av: Peter

Väl rutet Jerry! Du har ett stort hjärta och förtjänar allt här i livet :)

2009-10-16 @ 12:57:28
URL: http://blog.bruise.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0