Jävligt tänkvärt sådär en lördags kväll ;)

Hej bloggis..


Måste bara ta upp en grej..

Läste i en tjejs blogg igår där hon skrev att- Anorexi is the new black..

Jag satte typ mitt godis i halsen..
Den bloggen är dessutom väl läst av många små-tjejer..
Hur kan man vara så jävla dum å skriva så?


Vet inte om hon gör detta för att få fler läsare..
Har sett att flera "stora" bloggare på olika hemsidor kommenterat hennes skit..
Länkat och skrivit om det i sina bloggar...På så sätt får hon också fler läsare..Aj aj aj..

Hon skrev sedan ett ännu mer störande inlägg efter det,där hon tyckte det var så
sjukt att folk blir irreterade för hur hon uttryckt sig?!
Hon jämförde med att unga tjejer apar efter silikon-tuttar som andra stora bloggare
har eller ska göra..Och menar på att det är lika dumt..

Då måste jag bara få säga...

En bröstoperation måste du först å främst vara 18 år för..
Du måste punga ut pengarna OCH du får inte
- tvångstankar
- självdesktruktivitet
- svagt skelett
- trasig tarm
- svagt hjärta
- ångest
- helt ändrad personlighet

Av en jävla bröstoperation...
 
Listan över vad anorexi kan göra med din kropp är jävligt lång och det mesta som
förstörs i denna hemska sjukdom går inte att reparera.

Du kan ALDRIG bli av med anorexia..
Du kommer alltid vara en ätande anorektiker...

visst silikon tuttar kanske inte heller är något smart drag i alla lägen,men det
kan man iallafall ta ut och sedan vara av med...Jag vet att många gör det pga osäkerhet,
bekräftelse m.m Men ändå...Jämföra silikon med Anorexia är så störande..Gud jag blir så
upprörd...Kanske precis det hon ville att man skulle bli.


Att uppmana unga tjejer på sin blogg till bantningspiller,bars,fett-fritt hit å dit
är så fruktansvärt egoistiskt och korkat...
Behåll sådant för dig själv brudjävel..


Vet man dessutom att det är så mycker folk som läser ens blogg får man väl tänka
ett steg längre och agera som att man iallafall vore smart...

 

Anorexi är inget man skämtar om..Det är det värsta som finns...
Jag lovar...Jag önskar inte ens min värsta fiende att gå igenom det sjuka helvetet..
För är man väl fast så är det så svårt att komma tillbaka till livet igen..
Din självbild är mer eller mindre omöjlig att reparera..


Å vem skulle älska en mer för att man går runt som ett vandrande skelett..
OCH vem har den makten som låter dig förstöra dig själv så mycket..
Det är ALDRIG värt det..


Man lever bara en gång..
Och det spelar ingen roll om du gör om hela dig om du inte är nöjd i själen..
Man kanske aldrig älskar sig själv,men iallafall accepterar..
Ett vackert yttre kan man inte leva på..
Men en stark själ bär dig hela livet..
Å sen kan man ju tänka att tycker någon person inte om dig som du är..
Vem är då han att tycka om ?


Nej nu ska jag inte skriva mer om detta idag blev lite längre änn vad jag tänkt...

Men tänk över detta är ni snälla...


Ha en bra halloween..

Jag ska dra täcket över huvudet och vila vila vila =(

 

Kärlek kärlek kärlek

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0