Ska man skratta eller gråta..

Dagen börjar med att man ska med en buss som går till Liertoppen som jag inte har en aning om vart det ligger, och vilka tider går bussarna dit? Jag ringer Eirik, han har koll på vilken jag ska ta och när den går så jag träffar honom en liten stund.. När man väl är på bussen har jag 3kroner för lite och fitt-chauffören vägra bjussa på det, torr jävel! Men en gubbe på bussen bjuder mig så snäll (A) Jag smsar Eirik om det och han frågar har du pengar så du kommer hem då, jag bara jaja jag har mitt visa-kort..

Det går skit bra att söka jobb på Liertoppen, alla var väldigt positiva och skulle höra av sig inom några dagar (Y)

Nu skulle man bara hem, jag går till donken för att ta en glass. Jag frågar om jag får ta ut lite pengar till bussen vilket jag inte fick. Jag går till en Bankomat då det minsta beloppet att ta ut är 200 norska och jag har 220 svenska vilket inte räckte :( 

Jag går in på bikbok och de säger att jag kan köpa något billigt så kan jag få ut pengar på beloppet, när jag väl ska göa mitt köp så fungerar inte kortet i deras automat.. 
Jag går till en kiosk för att se om mitt kort fungerar där men icke, och inte på Narvesen heller.. Jag står där som en mupp och vet inte hur jag ska ta mig hem.. Ringer Jessica ett flertal gånger så hon kan lägga över pengar på mitt konto men klart som faan att hon inte svarar då, typiskt! 

2½timmen har gått jag går till Mcdonalds för att be dem om hjälp.. Precis när jag ska be och böna om att jag kan få ta ut ynka 40kr så ringer Eirik som har fixat skjuts åt mig med hans polare som jobbar i Oslo. Snacka om att du rädda min dag, underbar är du!
Inne på donken förklarar jag hela den här storyn för de som jobbar där, de var villiga att ställa upp med skjuts och hela köret. Haha, dom ville även att jag skulle jobba där så söta.. Dom sa till mig om jag inte får jobb någon annanstans så skulle jag komma till dom, tjänade 130 norska och de var riktigt schyssta! 

Sen sätter jag mig för att käka min cheesburgare så kommer en man fram till mig och säger att jag ska söka i hans fru butik där jag tidigare hade provat en klänning. Så sööt som han är ger han mig nummret till hans fru, ska ringa dit nu. 

Lite komiskt när man väl inte söker jobb och känner sig helt misslyckad då kommer de till en och frågar en. 
Och som Eirik tidigare frågade om jag hade pengar så jag kommer hem ja det hade jag men jag fick inte ut dem.. Hahah . 

Detta var allt från mig, ville bara berätta min lilla story om idag . 

/ Mikalea

 


Kommentarer
Postat av: Eirik

Men se det på den positive siden, Du fikk jo opptil flere jobbtilbud mens du var der oppe og for å ikke snakke om hvilken tid du hadde til å gjøre det KJEMPE kjent med Liertoppen kjøpesenter ;) Men det ordnet seg med hjemturen etter et par kjappe telefoner til LasseBasse så var privat taxien ordnet.



Men det ALLER morsomste er at du klarte å gå deg bort i skogen i Drammen idag ;) så nå må jeg nesten investere i kart og kompass til deg så du ikke forsvinner sporløst snart.. vil jo gjerne ha deg her i Drammen :)



Puss Eirik

2010-06-10 @ 16:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0