Jag sa upp mig! Fan va sköööööönt =)


Har jobbat en och en halv månad haha..
Men vad ska man säga.
Enda kravet jag hade när jag tog jobbet som butikschef va att jag skulle bli ordentligt upplärd.
Även en person som arbetat i butik i 20 år, ska ju få en uppläring om hon ska börja arbeta som butikschef eller?
Eftersom jag aldrig arbetat i butik förut så kan man ju tycka att man skulle få lite extra hjälp på vägen tills man klarar sig själv...
Jag arbetade själv från dag 1.
Fick en miljard papper att läsa in sen va det bara att köra.. Anställde personal... gick igenom personalhandboken med dom, som jag inte ens fattade nått av själv.. Fick låtsas förstå vad som stod.. haha.
Har nog inte sovit så dåligt, ätit så dåligt, tränat så lite, rökt så mycke, stressat så mycke, mått så äckligt dåligt under hela mitt liv...
Vart faaaan va mina chefer???!!!  Fullsmockad mailbox, pappershögar som väntade snällt på att bli sorterade i pärmar som jag inte hade en jävla aning om hur jag skulle sortera...
Kom kartonger med skor varje dag.. jahopp... what to do med dom?!.. Lärde mig själv hur man registrerade allt, kassaopgör. bankning, raporter...
Kunder som ville veta kvalité på skorna, material, impregmeringstips.... INTE FAN VET JAG... Prova spray det kanske funkar!!
Visst det har varit sjukt lärorikt... men jag har satt Alldeles för hög press på mig själv.. å sån är jag bara... jag vill lära mig allt på en gång... å då blir det bara kaos.. 
Mina chefer skyllde på att folk varit sjuka, och att det inte funnits tid att komma ut... SKitsnack!!
Ingen tackar mig för att jag jobbar sönder mig... Oallafall inte dom..
Fixa med annonser av, skriva avtal.. konton.. Man har verkligen gjort alt bakrundsarbete... 
Men elin blev knäpp på kuppen... dålig sömn, har tappat minnet typ, mår SKIT.. Kan man bränna ut sig på så kort tid.. kanske..... Jag skulle säkert lära mig jobbet med tiden... men det skulle innebära, noll träning, 3 timmars reseväg till jobbet.... smsbombat en gång i kvarten.... äckliga kunder som klagar på skavsår.. och frågor som tex är det garanti på skon??... NEJ DET FINNS INGEN GARANTI PÅ EN JÄVLA SKO!!!!!
Butiksarbete är inte min grej... Jag ska jobba med sånna nänniskor som jag nu har blivit... Förstörda, stressade, ohälsosamma människor.... Vad tänkte jag med?????!
Just nu känner man sig sjukt utnyttjad.. Förstår inte hur man tänker... man blir inte butikschef över en natt som dom verkar tro... Iallafall inte när man ALDRIG har sålt en sko i hela sitt liv... eller överhuvudtaget stått i en butik tidigare... Och det visste dom om!

Tack för uppläringen!

God natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0